dinsdag 18 november 2014

Ding 5 Sociale Netwerken

Onder de nickname Swedish Moose heb ik een Facebook account aangemaakt en rondgekeken. Kwam behoorlijk wat collega's tegen!

Ook fan geworden van de FB-pagina van Idea. Daar las ik dat het nu VADERWEEK is!



Ook voor andere toepassingen kan FB handig zijn:
Ga je op vakantie naar bijv. de USA en wil je een aantal "National Parks" bezoeken, dan is het handig om hun FB pagina te liken en te volgen, zodat je op elk moment op de hoogte bent van het laatste nieuws (vorige zomer waren er grote bosbranden in Yosemite, via FB kon je direct te weten komen welk gedeelte wel of niet toegankelijk was).


Facebook voor persoonlijk gebruik ga ik niet aan beginnen.
* Ik wil er geen tijd aan besteden, kwestie van prioriteiten.
* Ik heb er geen behoefte aan om mijn foto's en gebeurtenissen te delen.
* Ik wil helemaal niet gevonden worden door oude bekenden, vage vrienden, verre familie of klasgenoten van de lagere school.


De meerwaarde van een FB pagina voor een bedrijf is duidelijk. Je kunt je volgers direct voorzien van de laatste updates, en door het "liken" verspreidt jouw pagina zich over het vriendennetwerk van de liker. Gratis reclame!


1 opmerking: